چرا هوبلو ( Hublot ) منفور است؟

هوبلو را خیلی از ما به اشتباه هابلوت صدا میکنیم، اما در نظر علاقمندان ساعت شاید حتی زمانی که صرف تلفظ درستش میکنید اتلاف وقت باشد! هوبلو ( هیوبلو ) برندی نسبتا نوپاست که در سال 1980 شکل گرفت، همین ادعای تخصصشان در رابطه با ساعت های لوکس اسپرت را که کنار بگذاریم دلایل زیادی برای تنفر عمومی ساعت دوستان نسبت به هوبلو وجود دارد!

1- ادعای خلاقیت: طراحی های هوبلو را که بررسی بکنیم در هر قسمتشان کپی برداری خاصی از ساعت سازان مطرح میبینیم. هرچند این برند ادعا دارد که استفاده از بندهای رابر در یک ساعت لوکس ابتکار خودش است اما زبان طراحی هوبلو حاصل کپی برداری از برندهای محبوبی مثل ادومارس پیگه و پتک فیلیپ است. فراموش نکنید که حتی قبل از پیدایش این برند پتک فیلیپ با ناتلوس نخستین ساعت لوکس اسپرت را روانه بازار کرده است!

2-کیفیت ساخت: قیمت هوبلو به هیچ عنوان ارزان نیست! حداقل انتظاری که میتوان از یک ساعت ساز لوکس وجود دارد این است که در پروسه تولید ساعتش کم نگذارد! اما در مقایسه با رقبای هم قیمت هوبلو از جهت کیفیت ساخت به هیچ عنوان موفق ظاهر نشده است.

3- ارزش خرید: از کیفیت ساخت نه چندان جالب هوبلو که بگذریم بحث ارزش خریدش پیش میاید، عموم ساعت های ارزان تر هوبلو از موومنت ETA استفاده میکنند. همان موومنت استفاده شده در هوبلو های چند هزار دلاری را در ساعت های کمتر از 1000 دلار هم میتوان یافت! در حالی که بسیاری از رقبای هوبلو از موتورهای تولید خودشان استفاده میکنند اینکه ساعتی که حداقل یک چهارم قیمت هوبلو را دارد همان موتور را مورد استفاده قرار داده اصلا وجهه خوبی برای یک ساعت ساز لوکس ندارد.

از دلایل نفرت ساعت دوستان به هوبلو که بگذریم این سوال پیش میاید که با وجود این دلایل چرا همچنان سلبریتی های فراوانی را هوبلو به دست میبینیم؟

این برند شاید در بحث ساعت سازی خلاقیت و تبحر خاصی نداشته باشد اما در بحث مارکتینگ یکی از موفق ترین برندهای دنیای ساعت است!

نکته ای که باید اینجا ذکر کنیم این است که فارغ از بحث هوبلو در مارکتینگ بازار ساعت عموما سلبریتی ها توسط برندی به فرش قرمزها فرستاده میشوند! به طور مثال اگر یک سلبریتی سفیر برندی مثل امگا باشد موظف است که با امگا در فرش قرمز ها حاضر شود. این مورد در ارتباط با هوبلو هم صادق است، تبحر این برند در نمایش لوگو و نامش در تیم های فوتبال، فرمول یک و روی دست سلبریتی ها باعث شده که همچنان فعال باشد و در بحث مارکتینگ بسیار موفق عمل کرده است.

جمع بندی: هوبلو اگر برندی بود که در حوزه ساعت های کمتر از دو هزار دلار فعالیت داشت به هیچ عنوان مورد نفرت ساعت دوستان قرار نمیگرفت، تعداد برندهای نوپای نیمه لوکس بازار هم اصلا کم نیست و هیچ کدام به اندازه هوبلو تنفر دریافت نمیکنند! پس این تنفر حاصل نوپا بودن برند نیست، مورد احترام نبودن هوبلو حاصل جاگذاری قیمتیش در میان ساعت های نیمه لوکس و لوکس است و البته ارزش خرید پایینی که عرضه میکند. عدم اطلاع رسانی درست در بین عموم هم باعث شده که برند محبوب افرادی باشد که بیش از سلیقه سرمایه دارند!!

Hublot هوبلو - کپی برداری از طراحی ادومارس پیگه رویال اوک
دسته‌بندی بلاگ معرفی برند نقد و بررسی
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.